Tisdagens ridpass

I tisdags hade Sofia och jag teori för våran teorigrupp. Vi gick igenom hur man går in till en häst, hur man borstar och även lite hur man sadlar och tränsar. Barnen är verkligen söta och vill så gärna lära sig.
Så himla kul att se!

På lektionen red jag Somona. Vi hade mycket voltarbete och övade väldigt mycket sidvärstövningar och sen ökningar i traven. Den ökade traven gick verkligen kanon. Hon var riktigt med på noterna och ökade så fort jag gav henne lite skänkel.
Sidvärtsövningarna gick inte rikigt lika bra, i alla fall inte i vänster där hon knappt flyttade sig alls. Men vad jag minns från sist jag red henne så hade vi lättast för vänster. Men det är ju så olika gång för gång.
Höger varvet gick dock väldigt bra. Hon blev lätt springig efter galoppen, men tyckte ändå att jag fick ner henne ganska bra till lugn och bra arbetstrav.
Har aldrig varit speciellt förtjust i Somona, men jag måste säga att jag börjar gilla henne mer och mer!


Bild från ORK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0