Dagens ridpass

Dagen började med att ett teoripass med Sofias och min teorigrupp följt av ett stallvärds pass.
Idag fick Nea och jag rida med på Nettans barn lektion med varsin av gulingarna.
Jag red Heca och jag är faktiskt nöjd. Hon hade en massa energi och vill springa ifrån mig
men det gick bra sedan.
Hade bommar på ena långsidan och sen på andra långsidan skulle vi lägga en volt.
Galoppen gick inget vidare då hon bara fattade vänster galopp, men en bra höger fattning fick vi till,
och jag nöjer mig med det.


Heca


På min vanliga lektion red jag Somona, igen. Uppvärmningen kändes katastrofal.
Hon lyssnade inte alls.
Men när vi väl började med övningen så blev hon hur fin som helst.
Vi red över 3 bommar på medelinjen och från hörnet skulle vi rida skänkelvikning fram till bommarna och över dom, sedan skänkelvikning ut till andra hörnet. På andra långsidan hade vi som små serpentinbågar som vi skulle ta i galopp.
Galoppen var verkligen klockren. Väldigt lungt och balanserat tempo som inte blev springigt.
I vänster började hon dock korsa lite i vänstervarvet men vi fick kläm på det sen.
Skänkelvikningen undan höger gick bra, men i vänster var det inte speciellt bra.
Jag är väldigt svag i vänster och jag antar att det är hennes svagaste sida också, så det var inte helt lätt.
Men en snygg skänkelvikning fick vi i alla fall till i det där förbaskade vänstervarvet.


Kommentarer
Postat av: SOFIA!

sv; okej, men de är ju bra höjd endå. :)

själv tycker jag att dressyr är roligare, också är jag höjdrädd ;p

men mitt rekord i hoppning är 110 cm med en d-ponny.

barbacka :)

2010-02-24 @ 17:41:25
URL: http://sofiaopatricia.blogg.se/
Postat av: Emma

haflinger?

2010-04-27 @ 18:15:13
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0