Dagens ridpass

Min dag började tidigt med uteritt i stallet på morgonen. Vi som går hästskötarkursen fick rida ut på varsin lektionshäst. Jag valde att rida Migo och jag måste säga att det var riktigt mysigt att rida ut så många tillsammans.
Efter uteritten var det dags för provet på Hästskötarkurs 1, och jag tror faktiskt att jag klarade det!

Jag hann bara vara hemma ett par timmar och sen bar det av till stallet igen. Var stallvärd och det var riktigt kul idag! Det är så roligt att se gruppen, som vi brukar hjälpa, utvecklas.
Lite senare på kvällen stod ridlektion på schemat och jag red en häst jag inte ridit förut, Play del Mar. (Planet)
En stor fuxfärgad halvblods valack på 12år. 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om honom, men en väldig massa energi hade han minsann!
Det var väldigt längesen jag red en häst med så mycket fart i. Men jag måste ändå säga att jag tyckte om honom även om det gick lite väl fort ibland.
Så, jag är faktiskt nöjd med lektionen.


Kommentarer
Postat av: linn

En riktig hästig dag :)

2009-10-28 @ 13:28:44
URL: http://forlinn.blogg.se/
Postat av: cathie

Varsågod :D

2009-10-28 @ 15:19:23
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0