Klubbhoppningen

I söndags (igår) var det alltså dags för Hiltons och min första tävling tillsammans.
Hoppade 70 cm (A:0/A:0) och 80 cm (A:0/A:0).
Framridningen gick bra, han var inte alls tittig, som jag trodde att han skulle vara eftersom att det bara var andra gången vi var på ORK.
Vi hade lite problem när vi skulle in på banan. Hilton var rädd för dörrarna. Men vi kom i ridhuset tillslut.
Han har aldrig satt sin hov i det där ridhuset så jag var lite spänd över hur han skulle reagera när han kom in.
Men gud vad coolt han tog det! Så fort vi kom över första hindret så var det bara hoppning som gällde i hans huvud och han hann inte bry sig om något annat.
Tyvärr fick vi ett stopp i bägge klasserna på polkagris hindret, men i andra klassen tar jag helt klart på mig på mig skulden!
Jag är så nöjd med hästen, tävlingen och allt!
Jag trodde verkligen inte att det skulle gå så bra som det gick.

                                    
                                            tillsammans är vi ett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0