Hoppträning

Åkte till Grönskog på inviduell hoppträning idag med Hilton.
Jennie (hopptränaren) red honom lite mer än halva passet för att känna på honom och få fram honom mer, eftersom att jag har en aning svårt med det.
Jennie red honom jättebra och han gick verkligen fint och hoppade kanon. Blev endast ett stopp och det är bra jämfört med hur många stopp jag brukar få...
Efter att Jennie ridit satt jag upp och hoppade banan och några enstaka hinder. Det gick faktiskt bra. Måste dock tänka på att inte använda mina händer så mycket i svängarna och så måste jag ge honom lite mer eftergift i upphoppet så jag gärna blir lite för hård i handen.
Men annars är jag nöjd med hoppningen!

Bild från hoppträning i somras

det finaste man kan få

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0