åby rid-och träningsläger 2009

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag har verkligen haft en underbar vecka på Åby. Massa mysigt folk, en toppen häst och jättebra ridlärare/ledare. Fast jag fick egentligen en annan häst först, Saphire. Hon var verkligen inte min typ av häst. Vi funkade inte alls och jag tyckte det var tråkigt och jobbigt att rida henne. Så andra dagen bytte jag häst. Jag trodde inte att bytet skulle bli så bra som det blev. Så istället för Saphire fick jag en 19-årig korsning mellan fjording och nordsvensk. Jag ville nästan inte rida honom först, men tack gode gud för att jag gjorde det. Han var underbar verkligen! Pigg och glad men envis som en get. Perfekt utmaning för mig, och hoppa kunde han verkligen. Åh, han var verkligen toppen, den där Jooker. Måste bara tillägga att Jooker blev grymt taggad i gymkhanan, det ledde till att vi tog ledningen i varje gren!
Tyvärr hade vi väldigt dåligt väder, det regnade alla dagar utom en.
Städtävlingen gick inte så bra  i år, vi slutade kanske med 3,5p? Haha.
Och alla kvällsaktiviter då vi tävlade mot stugorna så förlorade vi. (Vi i Jarino var verkligen duktiga!)
Näst sista kvällen var det spökkväll med spökhistorier och sen spökrunda. Grymt mysigt

Ja, jag har väl inte mycket mer att säga.
Nu när jag tänker på min vecka på åby så känner jag hur mycket jag saknar Jooker och alla lägerkompisar.
Men som sagt, vi ses om ett år!

Kommentarer
Postat av: sarah

Ja minns att ja alltid ville åka till Åby när ja var mindre. men fick aldrig! :P haha

2009-07-20 @ 13:49:55
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0