Gårdagens ridpass

Igår var jag uppe hos Hilton, det var ju cirka två veckor sen jag var där sist så han var rejält överladdad kan jag säga.
Jag vet inte om vi ens hann skritta två varv i ridhuset förän han redan började bocka, sparka bakut och stack iväg. Men han blev troligen skrämd av hundarna. Men som sagt, den hästen överreagerar på det mesta. När han blir rädd blir han överdrivet rädd och när han bli glad blir han översrivet glad och busig. Men han är ändå den bästa hästen.
Men ridningen gick kanon bra igår. Inga problem med fattningarna.
Och det bästa är att han har börjat släppa i vänster nu. Så igår gick det verkligen att få ut han i hörnen och ställa honom i vänster!
Det är så himla skönt när sådant man har kämpat med i evigheter äntligen ger med sig.
Men jag får se om det håller i sig, man kan ju alltid hoppas.

Kommentarer
Postat av: Cathie

Tack så mycket :)

Ja, men på kvällen har man alltid lite tid över för att blogga! Söt häst! Är det din?

2009-02-28 @ 11:27:34
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0