Gårdagens ridpass

Igår red jag Taz som sagt.
Vi hade markarbete och ponnyn gick jättebra!
Vi hade slalom på ena långsidan och sen två bommar på andra sidan.
Där det var slalom skulle vi trava och sen galoppera över bommarna.
I ena varvet skulle vi få in så få galoppsprång som möjligt och i andra varvet så många som möjligt.
Slalomen gick kanon men stressade igenom den i vänstervarvet.
När vi skulle få så många galoppsprång så fick jag faktiskt in hela 10 språng,
och dom andra hästarna gick på 8 - 9. Men jag hade ju typ minst häst.
Sen när vi skulle få in så få galoppsprång så fick jag in 4 st!
Taz och Somona var dom enda som gick på 4, dom andra gick på 5 - 6.
Taz kändes en aning stressad i galoppen, men annars var han kanonfin!
Och det är verkligen min favorit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0