Dagens ridpass

Idag red jag Chili. Jag hade inte ridit honom sen i januari 2008, så det var kul att rida han igen. Men vilken skillnad det var. Han var inte alls som jag minndes honom!
Lektionen i sig gick sådär...
Ibland känndes det som om jag verkligen hade koll på allt och han gick jättebra,
men i andra sekunden så tappade jag han helt. Jag fick inte riktigt kläm på den hästen.
Vi red över upphöjda cavalettibommar utan händer ena gången
och utan stigbyglar andra gången.
På långsidorna skulle vi även galoppera i förvänd galopp.
Men det gick kanon.
Jag tror det blev fel 2 gånger. Men det var mitt fel, eftersom att jag gav han fel galoppskänkel.
Vi värmde upp i galopp på volt och i vänster varv gick han jättefint, jämfört med höger.
Men jag känner att även jag börjar bli bättre i vänster. Förut kunde jag inte ställa eller anävnda innerskänkeln i vänster varv. Nu går det mycket lättare.
Jag har Hilton att tacka för det. Herregud, vad vi hade jobbigt med honom i vänster. Han var hård som sten i munnen och stel som en pinne. Men Hilton börjar verkligen lossna i vänster nu, och även jag som sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0