87 gånger kvar

Åkte upp till Hilton idag.
Han var så himla förbannad i boxen och i gången för att Pilota red ut i skogen. Han sparkade, gnäggade, frustade och bara hoppa om kring så man kunde knappt röra han. Men då var det bara fram med hingstkedjan och det gick mycket bättre efter en stund. Sen kom ju Pilota tillbaka och då gick jag och Hilton ut i paddocken.
Och han var verkligen underbar idag!
Det var som att rida gammla Hilton. Han svarade på galoppenskänklen direkt. Han kickade bara ut när jag ökade galoppen. Sen så travade och galopperade vi över 4 cavalettibommar och det gick kanon. Sen skulle jag hoppa krysset. Han vägrade och stog stilla där ett tag, sen gjorde han världens tväromvändning och bockade typ och skit. Så jag åker av. Men det gick bra, spräckte bara två nagelband så det var inte spec farligt. Men det blev ju bara att hoppa upp igen och prova igen. Efter ett tag gick det och det gick det faktiskt bra. Sen hoppade vi planket, och han har ALDRIG hoppat planket så fint. Alså det gick verkligen kanon!
Sen skrittade jag av han till gränsen mellan Kolhorva och Dalsfällan. <3
Men jag är iaf nöjd med min dag (v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0